loading...
بیا تو حالشو ببر
آخرین ارسال های انجمن
دانيال بازدید : 287 یکشنبه 26 تیر 1390 نظرات (0)
کودکان آب بنوشند تا چاق نشوند

کودکان آب بنوشند تا چاق نشوند

همه مي‌دانيم كه شيوه‌هاي زندگي امروزي ما زمينه افزايش بروز چاقي را در كودكان فراهم آورده است. وقتي صحبت از اين شيوه زندگي مي‌شود معمولا استفاده فراوان از فست‌فودها و نيز عدم تحرك كودكان و گذراندن وقت زيادي از اوقات فراغت كودكان در برابر تلويزيون به ذهن خطور مي‌كند. اگرچه تاثير اين موضوعات در بروز چاقي براي همه ما ثابت شده، ولي مولفه‌هاي ديگري از زندگي امروزي نيز بايد در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد.

مطالعات جديد نشان داده‌اند كه در دسترس بودن آب براي كودكان در مدرسه به كاهش خطر اضافه وزن در آنها كمك خواهد كرد.

متاسفانه مصرف نوشابه‌ها و نيز آبميوه‌هاي حاوي شكر طي دهه اخير در بين كودكان و نوجوانان شيوع قابل توجهي يافته است. در مطالعه‌اي كه اخيرا در مجله علمي كودكان چاپ شده است، پژوهشگران آلماني دريافتند كودكاني كه تشويق به نوشيدن آب در مدرسه مي‌شوند، در بيش از يكسال، يك سوم كمتر از ساير بچه‌ها دچار اضافه وزن مي‌گردند. در اين مطالعه كه حدود 3000 نفر از دانش‌آموزان دوم و سوم ابتدايي در 32 مدرسه دو شهر آلمان را در برمي‌گرفت، 17 مدرسه به منبع تامين آب فيلتر شده مجهز بودند و به دانش‌آموزان بطري‌هاي قابل استفاده مجدد داده شد كه بتوانند در كلاس نيز آب در اختيار داشته باشند. بعلاوه چهار جلسه درس براي آموزش اهميت نوشيدن آب برگزار گرديد. 15 مدرسه ديگر بعنوان كنترل و براي مقايسه بودند. بعد از يك سال ميزان خطر افزايش وزن در كودكان مدرسه‌هايي كه آب در دسترس آنان بود به ميزان 30 در صد كمتر از گروه كنترل بود. اين برنامه بويژه درمورد بچه‌هايي كه در مرز اضافه وزن بودند، بيشتر سودمند بود.

مكانيسم اثر اين كه چگونه نوشيدن آب در كودكان از افزايش وزن آنان جلوگيري مي‌نمايد دقيقا مشخص نيست. به نظر مي‌رسد كه مصرف آب توسط كودكان در مدرسه باعث كاهش دريافت نوشيدني‌هاي شيرين شده توسط آنها مي‌شود. مطالعات انجام شده در بزرگسالان نشان داده است كه نوشيدن آب بر متابوليسم اثر داشته و باعث افزايش سوخت و ساز بدن مي‌شود. بر همين اساس در بزرگسالان توصيه آن است كه در روز 8 ليوان آب بنوشند. در كودكان اگرچه اين تاثير به اثبات نرسيده ولي قطعا مصرف منظم آب در تنظيم وزن مفيد است. اين كه چه ميزان آب در كودكان بايد طي روز استفاده شود بسته به شرايط محيطي و نيز ميزان فعاليت بدني كودكان متفاوت است. البته توصيه آن است كه در حين وعده غذايي حتي الامكان از آب استفاده نشود.

نكته عملي: آب بهترين نوشيدني براي حفظ سلامتي كودكان و نيز كنترل وزن آنان است. آموزش كودكان توسط والدين و نيز معلمان مي‌تواند براي ترغيب كردن بچه‌ها به نوشيدن آب بيشتر موثر واقع شود. البته تاثير‌گذاري اين آموزش منوط به دسترس گذاشتن آب از يك طرف و نيز مصرف بيشتر آب توسط خود والدين و نيز معلمان است.
دانيال بازدید : 299 یکشنبه 26 تیر 1390 نظرات (0)
دورگه شدن صدا نشانه چیست؟

دورگه شدن صدا نشانه چیست؟

دورگه شدن صدا در یک پسر نوجوان به معنای رشد جسمی اوست و والدین چنین نوجوانی معمولا احساس غرور می کنند که فرزندشان بزرگ شده است، اما خود نوجوان اغلب از این حالت خجالت می کشد، تا آنجا که گاهی از حرف زدن خودداری می کند تا کسی صدای او را نشنود.

به جز این علت،‌ به دلایل دیگری هم ممکن است صدا دورگه شود و آن وقتی است که سرما می خوریم یا لارنژیت (خروسک ) می گیریم. البته این موارد زود گذر هستند و چون با عطسه و سرفه و آبریزش بینی همراهند، به آسانی قابل تشخیص می باشند و با درمان بیماری، صدای مان نیز طبیعی می شود.

 
گاهی کودکان به دنبال سرماخوردگی دچار حمله شدید و مشکل تنفسی می‌شوند که در اصطلاح به آن خروسک می‌گویند که این بیماری بر اثر التهاب نای و حنجره ایجاد می‌شود. بیماری در ابتدا شبیه یک سرماخوردگی معمولی آغاز و به تدریج پس از یک تا دو روز علائم اصلی به صورت سرفه، خشونت صدا و خرخر شدید ظاهر می‌شود. سرفه‌ها خشک و پشت‌سر هم بوده و صدایی شبیه فوک یا آخر صدای خروس است که بر حسب شدت بیماری ممکن است به صورت تندی تنفس، زجر تنفسی، کبودی و بالاخره نارسایی تنفسی هم بروز کند.
 

معمولا دو طناب صوتی در حنجره وجود دارد که قدرت باز و بسته شدن دارند و با فرمان هایی که از سیستم عصبی می گیرند ، حرکت می کنند. حرکت هوا در بین این طناب ها باعث ایجاد صوت می شود. اگر به هر دلیل، حرکت طناب های صوتی متوقف یا کند شود، یا مانعی در راه حرکت آن ها پیدا شود، تغییر حرکت طناب های صوتی سبب تغییر صدا می شود که اغلب با خشونت صدا همراه است.

چند دلیل برای این موضوع وجود دارد که بعضی از آنها خوش خیم (مانند ورم والتهاب طناب های صوتی که به طور موقت در سرماخوردگی ها و لارنژیت دیده می شود) و بعضی دیگر، بدخیم هستند (مثلا گاهی به علت سرطان حنجره، غده ای روی طناب های صوتی پیدا می شود، یا در دهانه خروج هوا که سوراخ های بینی هستند، غده ای باعث تغییر صدای بیمار خواهد شد).


حالت دوم (بدخیم) زمانی که است که عصب طناب های صوتی ،‌ آسیب ببیند و در نهایت عصب فلج شود. در نتیجه حرکت طناب های صوتی مختل می شود و صدا تغییر می کند. ضایعه این عصب می تواند به علت سرطان حنجره باشد یا از قسمت های پایین تر، عصب را گرفتار کند و گاهی نیز در حین جراحی ، عصب آسیب می بیند. مهم ترین علت ایجاد سرطان حنجره ، استعمال دخانیات است.

درباره ما
Profile Pic
برنامه جدید آندروید ، دانلود آنتی ویروس ، عکس های هنرمندان ، آندروید ، دانلود آهنگ جدید ، تفریحی ، دانلود رایگان ، دانلود بازی ، ایرانی ، دانلود فیلم ایرانی ، آهنگ جدید ، کتاب پی دی اف ، new music ، گالری عکس ، دانلود آهنگ ، عکس های بازیگران زن ، بازیگران زن ، برنامه جدید اندروید ، بازیگران ، اس ام اس ، عکس هنرمندان مرد ایرانی ، عکس های با کیفیت ، دانلود تم موبایل ، free download ، مدل لباس ، نرم افزار موبایل ، دانلود فیلم ، دانلود ، تم نوکیا ، بازیگر زن ، مدل ، بازیگران زن ایرانی ، اس ام اس جدید ، اس ام اس رومانتیک ، دانلود نرم افزار ، دانلود تم ، عکس های بازیگران ، عکس جدید ، نرم افزار آندروید ، اس ام اس لاو ،
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 828
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 26
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 107
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 458
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,106
  • بازدید ماه : 5,369
  • بازدید سال : 71,710
  • بازدید کلی : 904,633